Wat is SEO?

Home » Kennisbank » Algemeen » Wat is SEO?

In dit bericht:

Wat is de betekenis van SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Het is de kunst van het scoren in de gratis (organische) resultaten van Google. Je kunt je website hier middels tal van factoren voor optimaliseren. SEO resultaten zijn de resultaten aan de linkerkant in Google.

Google wil haar gebruikers de beste zoekresultaten geven. Hiervoor crawlt haar zoekmachine het web en slaat alle websites / webpagina’s op in een index. Wanneer er een zoekopdracht wordt geplaatst (dit gebeurt miljarden keren per dag) kijkt Google met name naar de relevantie (zoals keywords), populariteit (zoals backlinks, SEOcial), actualiteit, kwaliteit en leesbaarheid (code) om te bepalen welke resultaten er bovenaan getoond moeten worden.

Tip: SEO E-book

Kijk ook eens naar het SEO boek Winnen in Google. Dit boek bevat een praktische handleiding met alles wat je moet weten over SEO om hoger in Google te komen.

SEO is een echte wetenschap geworden. Hoe groter het internet groeit, des te moeilijker het natuurlijk wordt om op de eerste plek te belanden op termen met een hoge concurrentie. Google hanteert honderden factoren om de volgorde van deze resultaten te bepalen en in dit boek leer je de belangrijkste.

SEO versus Google Adwords

Je kunt met je website scoren in de zogenaamde ‘organische resultaten van Google‘. Dit zijn de gratis resultaten aan de linkerkant, dus niet de Google Adwords advertenties aan de rechterkant en bovenin Google. Zie het screenshot hieronder ter illustratie:

On-Page SEO & Off-Page SEO

Daar waar online marketing uit twee kanten bestaat (bezoekers trekken en bezoeker converteren) bestaat SEO eveneens uit twee kanten, te weten: ‘on-page’ en ‘off-page’ SEO.

  1. On-page SEO factoren zijn alle factoren op je website zelf die bijdragen aan de zoekmachine-vriendelijkheid van je website. Je kunt jouw website in alle details optimaliseren zodat je website hoger in Google komt.
  1. Off-page SEO factoren zijn alle factoren buiten je eigen website om die bijdragen aan de populariteit van je website in de ogen van Google. De belangrijkste factor hierin is altijd het verkrijgen van zogenaamde backlinks geweest. Backlinks zijn links van andere websites naar die van jou. Tegenwoordig kun je de invloeden van social media daar bijvoorbeeld ook toe rekenen.

Bron: IMU.nl

0 interessant

FAQ

Foto van Rick Memelink
Rick Memelink
Rick is eigenaar van Websitetoday.nl. Hij ontwikkelt WordPress websites met Elementor en heeft een achtergrond als sportleraar. De afgelopen jaren heeft hij veel cursussen en trainingen gevolgd in online marketing, webdesign en ondernemen. De vreemde combinatie van sport, lesgeven en webdesign maakt dat Rick een bijzondere 'kijk' heeft ontwikkeld op het realiseren van een nieuwe websites voor jou!

Download hier de brochure van Websitetoday

Door het invullen van dit formulier en het downloaden van de brochure ga je akkoord met onze Privacyverklaringy. We respecteren jouw privacy en gaan zorgvuldig om met de door jou verstrekte gegevens. We zullen je ook informeren over onze diensten en aanbiedingen. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze communicatie. 

WhatsApp openen
1
💬 Heb je een vraag?
App met Rick van Websitetoday
Hallo 👋
Heb je een vraag over Wat is SEO?? Of kan ik je ergens bij helpen?
Wil je een offerte aanvragen of heb je vragen over onze prijzen? Vul aub. dit formulier in en ik help je graag verder!